Monday, 31 October 2011

hello ! perqgqi kqu mqcqm budqk2 r cyg

wey betine ! ape maslah kaw r ?qsyik nqk gqdoh nqn qku jew qn ?wei qku dq lqme sqbqr nqn ko ?memang perangai kqw cm tu key  wey ! terok benqr perqgqi kqu ! dulu gqdoh nqn ko disebqbkqn kqu hqncur hbgn qku nqn iwqn peneng !ko msg qku mgaku y ko nie qwek iwqn but ko ukqn qwek dye ko sje jew wqt qku ptz nqn dye !oukey bqwu qku tqw kqw nie xsuke qku bqhqgie nqn dye kqn ! oukey fine  tqq lme 2 kite dqh berbqik dqh kqn ?pqs to? kqu uqt pergqi y sme ? memqng qku pqnqz r kqly nie bqii ? ko nqn sqhqbqt ko 2 mmg sqme r jela !nak mengajing snazz an nan aku ? hiii ~cikit x tqq kesqh n cikit tqq tqkod r ? pas tu kqu mtk mqqf kqt qku ?hello coe r SAMPAI MATI AKU XMAAF KAN kO R disebqbkqn ko qku  PUTUZ DENGAN IWAN R ?mmg mqk qku qjqr xpnh dendqm nqn owg ? but nqn ko SORRI NAIK LORI R ? bulqn puase ko qdd fqcebook aku  IEYRA SHAKIRA nak mintak maap kat aku ? lqlqlqlq ~coe xlayan oukey ~lqme2 kite tegur qku ,qku pon qppy r  qn kqwqn nqn kqw gqk wqlqupon kite xpnh face to face n kite knl gitu-gitu je dalam fb ?ha qku pikir ko xkn uqt dq n dq tqubqt but ? qku tngok wqll fb ko ko cite pqsql qku meniru possing  snapp pic ?err  ~taa penah terlintas r wei nak memniru possing snapp pic ko ?ehh tolong r nk tiru gqye ko ?ko pikir ko sowg jelah  gaye possing 2 milik ko kew ? pemikiran ko mmg licik r ?err ~serqbok tol r kqw nie minqh? kelqkr gqk ko nie time qku tngok wqll fqcebook kqw sqyqng ?sumpah larh aku tak paham nan sikap ko 2 ape masalah ko bentine sundal ! dengki snazz nan aku phul r tine ! hey sqkqi betol r ko nie ! eh siql r tuiy 




p/s :korqng mesty tertnye spe gelaran y aku tuliz diataz an ?nk tngok pic dye ?ta malu kew ?hqhqhq ?
nie pic dye ,dye xcntik but qku bqnding kqn dye nqn qsli mqtqu tqt bilot lqwq owg qsli kqt bilot 2 ,,betol x ...jp qek qku updqte pic dye 

nie pic perempuqn sundql r 

my self

Ieyra Shakira
nmpk x gmbr kat ats? mestilah nmpkkan. kat sini aq asyik cite psl hal lain je kan.. skrg nie, aq akn cite kan psl diri aq. ok. nama aq sebenar nurul syakira. umur aq 16. tarikh lahir aq 15-06-1995 aq dah cite nme aq,umur n birthday aq *dah taw birthday aq, jgn lpe bgi hadiah* ok. skrg aq nak cite kat korank dri aq kecil smpi lah aq dah form 4 nie. mse aq baby, mak aq ckp aq nie gemuk gile. smpi leher aq yg kat dpn, x nmpk. hahahah... kalo g jln pon, ayah aq je yg dukung. mse nak minum susu plk, bpk aq ckp yg aq ske tendang2.. time minum susu je, kaki nie mula lah nak tendang. hahahaha... *susu ibu* mse umur aq dah 1 thun, aq nie dah mula kuat jln. asyik nak brjln je. bile aq dah msuk tadika, badan aq dah mula kurus dah. aq pon x taw nape.#memang lah x taw. mse 2 tadika lgi# sblm aq msuk tadika, mak aq tnye aq, "adik nak skola x?" pas 2, aq jwblah "nak" mak aq ckp "ok. tapi jgn nangis taw" hahahaha.... smpi skrg aq igt agy. mse skola rendah plk, mule2 2, bestlah kan... lama2, mcm dah biase je.. mse darjah 6, UPSR plk. aq x igt lah kptsn aq. tapi,memuaskan. amin. mse skola menengah plk, aq dah lbih knl khidupn.. cinta monyet, hal kawan, hal family, hal skolah. yg aq x prcaya, thun aq SPM!!! oh no! thun dpn jgk aq senior.. huhuhu.. aq hrp cite2 aq, akn trcapai. amin.

Monday, 24 October 2011

bilew kite sqyqng orqng itu

Bile kita syg orag tu,
Kita tnggu dia lame pn x per,
Tp biler dia tnggu kiter???dia mrh2...
Ati kate ala,adatlah ada yang mnunggu & d’tnggu...

Biler kiter syg org tu,
Kiter x tdo pn x pe lyn dia yg ngah bsn,
Tp biler kite bosan,ada dia lyn kiter???
Ati kate,x pe dia busy kott!!!

Biler kiter syg org tu,
Kita gdh ngan dia,kita dim jea...
Tp dia heboh 1 dunia...
Ati kate x pe,dia tension tue...

Biler kiter syg org tue...
Kita kol nak ckp ngan dia...
Tp dia bg phone kat org len atau matikan...
Biler jd cm2,x pe...
Ati kata,x pe...lyn je,kwn dia,kwn kiter gak...

Biler kiter syg org tu...
Kita b’cerita dgn dia,citer ngan
tunggul lg baik...

Tp biler dia bercerita ngan kita???
Kita dgr,sepatah2 kite kena ingt...
klu x ingat kita yang kena marah
Ati kata x pe syg katakn…

Biler kiter syg org tu,
Kita & dia lpr...
Tp kiter bg sume roti kita kat dia...
Ati kata,ala jaga lh ati dia,sian dia…

Biler kiter syg org tue,
Kiter sanggup bg dia rest biler dia letih,
Tp biler kita letih,dia srh jugak kiter lyn dia bila dia bsn...
Adil ker???Ati kata,ala bukan selalu pun...

Biler kiter syg org tue,
Kita jadi cam org giler dngr dia sakit,
Tp biler kita sakit,
Dia siap kuar ngan kwn2 dia meraikan hari kesakitan kita,
Ati kata,ala x pe,x kn dia nak berkepit ngan kita 24 jam...

Biler kiter syg org tu,
Kita x pnh pntingkan diri sndri,
Tp dia hpokrit thp gaban..
Ati kata x per,dia mmg cm2 kene lah trima...


Biler kiter syg org tue,
Kiter syg nk tngglkn dia slama2nya,
Tp dia x tahu kiter b’dpn dgn maut,
Wlpn kiter skt,dia kata kat kiter,sakit bese2 jer,jgn nk mngrt...
Ati kata,cmnelah dia biler kiter x de,msti dia hepi...

Biler kiter syg org tu,
Kiter x snggp tngk dia derita,
Tp dia x prnh hargai diri kiter,
Ati kata, tau x btapa kita syg kan dia????

Biler kiter syg org tue,
Kiter snggup tngglkn dia selama2nya untk dia bhgia...
Tp adakah dia tahu pngrbnn kiter??
Ati kata,x pe,janji dia bhgia...

Dan...
Biler kiter dh tngglkn dia selama2nya...
Dia dtg ziarah pusara kiter...
Dia kata Dia mintak maaf sebab pernah mngata kiter...
Dia mintak maaf sebab pernah bwt kiter tnggu dia...
Dia mintak maaf sebab pernah pksa kita lyn dia time bsn...
Dia mintak maaf sebab pernah heboh 1 dnia slh kiter...
Dia mintak maaf sebab pernah x hiraukn kol kiter...
Dia mintak maaf sebab pernah x dgr luahan ati kiter...
Dia mintak maaf sebab pernah bwt kiter klprn sbb dia...
Dia mintak maaf sebab pernah gnggu waktu rht kiter...
Dia mintak maaf sebab x pernah hiraukan skt kiter...
Dia mintak maaf sebab pernah pntingkn diri dia sndri...
Dia mintak maaf sebab x pernah tngk p’deritaan kiter...

NAMUN SEMUANYA TELAH T`LAMBAT....

HARGAILAH ORNG2 YG KITA SAYANG... 


b!le k!te sqyqng orqng !tu



  • Kita tnggu dia lame pn x per,
  • Tp biler dia tnggu kiter???dia mrh2...
  • Ati kate ala,adatlah ada yang mnunggu & d’tnggu...
  •  
  • Biler kiter syg org tu,
  • Kiter x tdo pn x pe lyn dia yg ngah bsn,
  • Tp biler kite bosan,ada dia lyn kiter???
  • Ati kate,x pe dia busy kott!!!
  •  
  • Biler kiter syg org tu,
  • Kita gdh ngan dia,kita dim jea...
  • Tp dia heboh 1 dunia...
  • Ati kate x pe,dia tension tue...
  •  
  • Biler kiter syg org tue...
  • Kita kol nak ckp ngan dia...
  • Tp dia bg phone kat org len atau matikan...
  • Biler jd cm2,x pe...
  • Ati kata,x pe...lyn je,kwn dia,kwn kiter gak...
  •  
  • Biler kiter syg org tu...
  • Kita b’cerita dgn dia,citer ngan
  • tunggul lg baik...
  •  
  • Tp biler dia bercerita ngan kita???
  • Kita dgr,sepatah2 kite kena ingt...
  • klu x ingat kita yang kena marah
  • Ati kata x pe syg katakn…
  •  
  • Biler kiter syg org tu,
  • Kita & dia lpr...
  • Tp kiter bg sume roti kita kat dia...
  • Ati kata,ala jaga lh ati dia,sian dia…
  •  
  • Biler kiter syg org tue,
  • Kiter sanggup bg dia rest biler dia letih,
  • Tp biler kita letih,dia srh jugak kiter lyn dia bila dia bsn...
  • Adil ker???Ati kata,ala bukan selalu pun...
  •  
  • Biler kiter syg org tue,
  • Kita jadi cam org giler dngr dia sakit,
  • Tp biler kita sakit,
  • Dia siap kuar ngan kwn2 dia meraikan hari kesakitan kita,
  • Ati kata,ala x pe,x kn dia nak berkepit ngan kita 24 jam...
  •  
  • Biler kiter syg org tu,
  • Kita x pnh pntingkan diri sndri,
  • Tp dia hpokrit thp gaban..
  • Ati kata x per,dia mmg cm2 kene lah trima...
  •  
  • Biler kiter syg org tue,
  • Kiter syg nk tngglkn dia slama2nya,
  • Tp dia x tahu kiter b’dpn dgn maut,
  • Wlpn kiter skt,dia kata kat kiter,sakit bese2 jer,jgn nk mngrt...
  • Ati kata,cmnelah dia biler kiter x de,msti dia hepi...
  •  
  • Biler kiter syg org tu,
  • Kiter x snggp tngk dia derita,
  • Tp dia x prnh hargai diri kiter,
  • Ati kata, tau x btapa kita syg kan dia????
  •  
  • Biler kiter syg org tue,
  • Kiter snggup tngglkn dia selama2nya untk dia bhgia...
  • Tp adakah dia tahu pngrbnn kiter??
  • Ati kata,x pe,janji dia bhgia...
  •  
  • Dan...
  • Biler kiter dh tngglkn dia selama2nya...
  • Dia dtg ziarah pusara kiter...
  • Dia kata Dia mintak maaf sebab pernah mngata kiter...
  • Dia mintak maaf sebab pernah bwt kiter tnggu dia...
  • Dia mintak maaf sebab pernah pksa kita lyn dia time bsn...
  • Dia mintak maaf sebab pernah heboh 1 dnia slh kiter...
  • Dia mintak maaf sebab pernah x hiraukn kol kiter...
  • Dia mintak maaf sebab pernah x dgr luahan ati kiter...
  • Dia mintak maaf sebab pernah bwt kiter klprn sbb dia...
  • Dia mintak maaf sebab pernah gnggu waktu rht kiter...
  • Dia mintak maaf sebab x pernah hiraukan skt kiter...
  • Dia mintak maaf sebab pernah pntingkn diri dia sndri...
  • Dia mintak maaf sebab x pernah tngk p’deritaan kiter...
  •  
  • NAMUN SEMUANYA TELAH T`LAMBAT....
  •  
  • HARGAILAH ORNG2 YG KITA SAYANG... 


:'((

himpunqn cerite sedih

-Suatu Kisah Yang Sedih- (Sediakan tisu sebelum baca)

20 tahun yang lalu saya melahirkan seorang bayi laki-laki, wajahnya comel tetapi nampak bodoh. Ali, suamiku memberinya nama Yusri. Semakin lama semakin nampak jelas bahawa anak ini sedikit terkebelakang. Saya berniat mahu memberikannya kepada orang lain sahaja supaya dijadikan budak atau pelayan bila besar nanti. Namun Ali mencegah niat buruk itu. Akhirnya terpaksa saya membesarkannya juga.Pada tahun kedua kelahiran Yusri, saya pun melahirkan pula seorang anak perempuan yang cantik. Saya menamakannya Yasmin. Saya sangat menyayangi Yasmin, begitu juga Ali. Seringkali kami mengajaknya pergi ke taman hiburan dan membelikan pakaian anak-anak yang indah-indah. Namun tidak demikian halnya dengan Yusri. Ia hanya memiliki beberapa helai pakaian lama. Ali berniat membelikannya, namun saya selalu melarang dengan alasan tiada wang. Ali terpaksa menuruti kata saya.

Saat usia Yasmin 2 tahun, Ali meninggal dunia. Yusri sudah berumur 4 tahun ketika itu. Keluarga kami menjadi semakin miskin dengan hutang yang semakin bertambah. Saya mengambil satu tindakan yang akhirnya membuatkan saya menyesal seumur hidup. Saya pergi meninggalkan kampung kelahiran saya bersama Yasmin. Saya tinggalkan Yusri yang sedang tertidur lelap begitu saja.

Setahun.., 2 tahun.., 5 tahun.., 10 tahun.. berlalu sejak kejadian itu. Saya menikah kembali dengan Kamal, seorang bujang. Usia pernikahan kami menginjak tahun kelima. Berkat Kamal, sifat-sifat buruk saya seperti pemarah, egois dan tinggi hati, berubah sedikit demi sedikit menjadi lebih sabar dan penyayang. Yasmin sudah berumur 15 tahun dan kami menyekolahkan dia di sekolah jururawat. Saya tidak lagi ingat berkenaan Yusri dan tiada memori yang mengaitkan saya kepadanya. Hinggalah ke satu malam, malam di mana saya bermimpi mengenai seorang anak. Wajahnya segak namun kelihatan pucat sekali. Dia melihat ke arah saya. Sambil tersenyum dia berkata;

"Makcik, makcik kenal mama saya? Saya rindu sekali pada mama!"

Sesudah berkata demikian dia mulai pergi, namun saya menahannya.

"Tunggu..., saya rasa saya kenal kamu. Siapa namamu wahai anak yang manis?"

"Nama saya Yusri, makcik."

"Yusri...? Yusri... Ya Tuhan! Benarkah engkau ni Yusri???"

Saya terus tersentak dan terbangun. Rasa bersalah, sesal dan pelbagai perasaan aneh yang lain menerpa diri saya pada masa itu juga. Tiba-tiba terlintas kembali kisah yang terjadi dulu seperti sebuah filem yang ditayangkan kembali di kepala saya. Baru sekarang saya menyedari betapa jahatnya perbuatan saya dulu. Rasanya seperti mahu mati saja saat itu.

Ya, saya patut mati..., mati..., mati...!

Ketika tinggal seinci jarak pisau yang ingin saya goreskan ke pergelangan tangan, tiba-tiba bayangan Yusri melintas kembali di fikiran saya.

Ya Yusri, mama akan menjemputmu Yusri, tunggu ya sayang !

Petang itu saya membawa dan memarkir kereta Civic biru saya di samping sebuah pondok, dan ia membuatkan Kamal berasa hairan. Beliau menatap wajah saya dan bertanya;

"Hasnah, apa yang sebenarnya terjadi? Mengapa kita berada di sini?"

"Oh abang, abang pasti akan membenci saya selepas saya menceritakan hal yang saya lakukan dulu."

Aku terus menceritakan segalanya sambil teresak-esak. Ternyata Tuhan sungguh baik kepada saya. Ia memberikan suami yang begitu baik dan penuh pengertian. Selepas tangisan saya reda, saya keluar dari kereta dengan diikuti oleh Kamal dari belakang. Mata saya menatap lekat pada gubuk yang terbentang dua meter di hadapan saya. Saya mula teringat yang saya pernah tinggal dalam pondok itu dan saya tinggalkannya.

Yusri.. Yusri... Di manakah engkau, nak?

Saya meninggalkan Yusri di sana 10 tahun yang lalu. Dengan perasaan sedih saya berlari menghampiri pondok tersebut dan membuka pintu yang diperbuat daripada buluh itu.

Gelap sekali.

Tidak terlihat sesuatu apapun di dalamnya!

Perlahan-lahan mata saya mulai terbiasa dengan kegelapan di dalam ruangan kecil itu. Namun saya tidak menemui sesiapapun di dalamnya. Hanya ada sehelai kain buruk yang berlonggok di lantai tanah. Saya mengambil seraya mengamatinya dengan betul-betul. Mata mulai berkaca-kaca, saya mengenali potongan kain itu. Ini adalah baju buruk yang dulu dipakai oleh Yusri setiap hari.

Beberapa saat kemudian, dengan perasaan yang sangat sedih dan bersalah, sayapun keluar dari ruangan itu. Air mata saya mengalir dengan deras. Saat itu saya hanya diam saja. Sesaat kemudian saya dan Kamal mulai menaiki kereta untuk meninggalkan tempat tersebut. Namun, saya melihat seseorang berdiri di belakang kereta kami. Saya terkejut sebab suasana saat itu gelap sekali. Kemudian terlihatlah wajah orang itu yang sangat kotor. Ternyata ia seorang wanita tua. Saya terkejut lagi apabila dengan tiba-tiba dia menegur saya. Suaranya parau.

"Heii...! Siapa kamu?! Apa yang kamu mahu?!"

Dengan memberanikan diri, saya pun bertanya;

"Ibu, apakah ibu kenal dengan seorang anak bernama Yusri yang dulunya tinggal di sini?"

Dia menjawab;

"Kalau kamu ibunya, kamu adalah perempuan terkutuk!! Tahukah kamu, 10 tahun yang lalu sejak kamu meninggalkannya di sini, Yusri terus menunggu ibunya dan memanggil;

'Mama, mama!'

"Kerana tidak tahan melihat keadaannya, kadang-kadang saya memberinya makan dan mengajaknya tinggal bersama saya. Walaupun saya orang miskin dan hanya bekerja sebagai pemungut sampah, namun saya tidak akan meninggalkan anak saya seperti itu!"

"Tiga bulan yang lalu Yusri meninggalkan sehelai kertas ini. Ia belajar menulis setiap hari selama bertahun-tahun hanya untuk menulis ini untukmu..."

Saya pun membaca tulisan di kertas itu...

"Mama, mengapa mama tidak pernah kembali lagi...? Mama marah pada Yusri, ya? Mama, biarlah Yusri yang pergi saja, tapi mama harus berjanji mama tidak akan marah lagi pada Yusri."


Saya menjerit histeria membaca surat itu.

"Tolong bagi tahu.. di mana dia sekarang? Saya berjanji akan menyayanginya sekarang! Saya tidak akan meninggalkannya lagi! Tolonglah cakap...!!!"

Kamal memeluk tubuh saya yang terketar-ketar dan lemah.

"Semua sudah terlambat. Sehari sebelum kamu datang, Yusri sudah meninggal dunia. Dia meninggal di belakang pondok ini. Tubuhnya sangat kurus, ia sangat lemah. Hanya demi menunggumu ia rela bertahan di belakang pondok ini tanpa berani masuk ke dalamnya. Dia takut apabila mamanya datang, mamanya akan pergi lagi apabila melihatnya ada di dalam sana. Dia hanya berharap dapat melihat mamanya dari belakang pondok ini. Meskipun hujan deras, dengan keadaannya yang lemah ia terus berkeras menunggu kamu di sana . Dosa kamu tidak akan terampun!"

Ya Allah! Ampunkanlah dosaku! Yusri, ampunkan mama nak!







b!le perempuqn menqng!s

BILA PEREMPUAN MENANGIS

Pernahkan anda tertanya-tanya kenapa seorang perempuan 
menangis hanya kerana seorang lelaki? Mungkin sebab anda sudah terbiasa dengan auta bahawa perempuan memang suka menangis...

Seorang perempuan takkan menangis dengan mudah, tetapi hanya apabila dia mula menyintai anda, dia mula merendahkan egonya untuk anda semata-mata kerana anda.
... ...
Apabila dia menangis di hadapan anda,
Apabila dia menangis kerana anda,
Pandanglah matanya,
Bolehkan anda rasakan apa yang dia rasa?
Pernahkah anda CUBA untuk memahami apa yang dia rasa?
Fikirkan…
Berbaloikah dia menangis,
Dihadapan anda,
Hanya kerana anda?

Dia menangis bukan kerana dia lemah,
Dia menangis bukan kerana dia kasihan atau simpati,
Dia menangis,
Kerana dia tidak lagi mampu untuk menangis didalam hati,
Kesedihan yang dirasainya menjadi semakin berat untuk disimpan.

Guys,
Cuba ambil masa untuk berfikir,
Jika si dia menangis hanya kerana anda,
Mungkin sudah tiba masanya anda fikir kembali di mana silap anda,
Kerana hanya anda tahu jawapannya.

Fikirkan,
Kerana suatu hari nanti,
Ianya mungkin terlalu lambat untuk menyesal,
Atau terlalu lambat untuk mengucapkan “maafkan saya…”

Guys, kalau seorang perempuan menangis kerana anda, janganlah anda membiarkan dia menangis keseorangan. Beradalah disisi dia, menemani dia, kerana dialah yang akan setia dengan anda sehingga akhir hayat anda.

Guys, kalau seorang perempuan menangis kerana anda, janganlah anda meninggalkan dia selagi dia masih memerlukan anda. Kerana anda akan merosakkan hidup dia.

Guys, jangan pernah mengungkapkan rasa cinta anda kepada seorang perempuan selagi anda belum benar-benar yakin dan sedia untuk bercinta. Kerana anda hanya akan membuatkan si dia menangis dan sengsara...Mudah bagi seorang perempuan untuk berpura-pura melupakan cinta lamanya terutama cinta pertama, tetapi bukan mudah untuk membuang parut dalam jiwanya...









sqyqngilqh !ster! qndq

Diary Seorang Isteri (CONFIRM MENANGIS!)

Aduh...sakitnyer. ..isk.... . aduuh....Bang sakit nye tak tahan saya" keluh Nisa pada suaminya Zakri.
"Apelah awak nie....lama sangat nak bersalin dah berjam-jam dah tak keluar-keluar juga. Penat dah saya tunggu. Nih mesti ader benda yang tak elok awak buat , itu lah sebab lambat keluar budak tu banyak dosa la tu" rungut Zakri pd Nisa.

Nisa hanya diam dan menahan sakit nak beranak, hampir 1 jam Nisa dalam bilik bersalin tapi baby tak keluar juga. Sebak hati Nisa bila Zakri berkata begitu. Sejak mengandung ada sahaja yang tidak kena dihati Zakri terhadapnya. Seakan-akan membenci Nisa dan anak yang dikandungnya. Jururawat datang memeriksa dan kemudian bergegas memanggil Doktor Johari. Doktor Johari (Doktor Peribadi) datang dan bergegas menyediakan keperluan menyambut kelahiran. Nisa hanya mendiamkan diri menahan sakit dan air mata meleleh panas dipipi bukan disebabkan takut atau sakit tapi rungutan Zakri tadi. Doktor Johari menyuruh Nisa meneran ...."Come on Nisa u can do it...once more...." Kata ransang Doktor Johari itu membuatkan Nisa bertenaga dan sekali teran sahaja kepala baby sudah keluar..."Good mummy" kata Doktor Johari selepas menyambut baby yang keluar itu.

Tiba-tiba Nisa terasa sakit lagi dan Nisa meneran untuk kali kedua dan keluar seorang lagi baby, kembar rupanya. "Nisa u got twin, boy and girl, putih macam mummy dia" kata Doktor Johari memuji Nisa. "Tahniah Zakri,it's a twin" Doktor Johari mengucapkan tahniah kepada Zakri. Zakri hanya mendiamkan diri setelah menyaksikan kelahiran anak pertamanya, kembar pulak. Memang Doktor Johari itu menyuruhnya melihat bagaimana keadaan kelahiran anaknya. Baby boy dan girl Nisa namakan Mohammad Danial dan Nur Dania.Nisa berasa lega... tapi Nisa masih lagi teringat kata-kata Zakri padanya sebentar tadi. Terlalu banyak kata-kata yang membuat Nisa selalu kecil hati .

Tapi Nisa tahankan sahaja. Nisa tahu kalau Nisa mengadu pada emak, Nisa akan dimarahi semula. Jadi Nisa hanya diam dan memendam rasa. Danial dan Dania diletakkan di nursery di Hospital itu sementara menanti Nisa berehat kemudian dapatlah Nisa menyusukan Danial dan Dania. Comel sungguh kembar Nisa. Nisa termenung dan otak fikirannya menerbang kembali detik-detik semasa Nisa mengandungkan kandungannya, Zakri selalu memarahi Nisa, ada sahaja yang tidak kena. Kata Nisa yang bukan-bukan, gila, ada sahaja tuduhan yang tidak masuk akal semuanya dihamburkan pada Nisa.

Tak sanggup Nisa hadapi semua itu tapi demi kandungannya, Nisa kuatkan semangat dan pendirian Nisa.
Ingat lagi waktu Nisa mula mengandung Zakri tak percaya Nisa mengandung anak dia, dua kali dia membuat pemeriksaan Antenatal samada Nisa mengandung.Zakri ragu anak dalam kandungan Nisa. Dia tak boleh terima baru tiga bulan kahwin dah mengandung.. .Nisa dah 2 bulan...Nisa cuma kosong selama sebulan selepas berkahwin. Nisa tak tau nak cakap apa.

Nisa balik rumah dalam kesedihan. Pada mulanya Nisa gembira bila mengandung tapi sebaliknya pula yg terjadi. Perasaan hati Nisa bangga Nisa dapat memberi zuriat kepada Zakri. Tapi apa yang Nisa dapat hanyalah tuduhan yang tak pernah terlintas di otak jemala Nisa. "Kenapa abang berlainan sekarang ni, tak macam dulu pelembut, suka berjenaka, ni tak asyik nak cari salah Nisa sahaja. Nape Bang?"soal Nisa pada Zakri .

"Kaulah penyebabnya. Tak yah nak tunjuk baik plak" Zakri menempelak Nisa "Jantan mana yang kau layan kat opis kau tu" sergah Zakri lagi. "Abg syak Nisa ngan lelaki lain ke? Kenapa Abg syak yg bukan-bukan, Nisakan isteri Abang yang sah tak kanNisa nak buat jahat ngan orang lain pulak Bang"? terang Nisa pada Zakri. "ALLAH dah bagi kita rezeki awal,tak baik cakap cam tu. Itu semua kehendak ALLAH" Nisa senyum dan menghampiri sambil memeluk badan suaminya tetapi Zakri meleraikan pelukan Nisa dengan kasar sehingga Nisa hampir tersungkur. Nisa menangis dan sedih. Zakri buat tak tahu sahaja. Deraian airmata Nisa semakin laju.

Nisa hanya mampu menangis. Terasa dada .Nisa sakit menahan semua tohmahan dari Zakri, suaminya yang sah. "Woi, benda-benda tu bole terjadilah Nisa, kawan baik ngan bini sendiri, suami sendiri, bapak ngan anak, hah emak ngan menantu pun bole jadi tau apatah lagi macam kau nie, tau tak. Tu dulu kawan kau lama tu yang satu opis ngan kau tu, Farid, bukan main baik lagi budak tu" marah Zakri. "Entah-entah keturunan kau, darah daging kau pun tak senonoh.... heee teruk. Nasib aku la dapat bini cam engkau ni"kutuk Zakri lagi pada Nisa. "Bawa mengucap Bang, jangan tuduh saya yang bukan-bukan saya bukan perempuan tak tentu arah walaupun saya menumpang keluarga ni , saya bukan jenis macam tu saya tau akan halal haram, hukum hakam agama.

"Walaupun saya tak tau asal usul keluarga kandung saya, saya bersyukur dan berterima kasih pada emak kerana jaga saya dari kecil dah macam darah daging saya sendiri" kata Nisa pada Zakri. "Tapi Abang tak boleh hina keluarga kandung saya walaupun saya tak pernah tengok muka ayah dan mak kandung saya. Mereka lahirkan saya kedunia,"ucap Nisa sambil menangis.

Semenjak kejadian itu Nisa terpaksa mengikut Zakri ke tempat kerjanya apabila habis waktu kerja. Nisa berehat di Surau tempat Zakri bekerja. Zakri bekerja di salah sebuah Pusat membeli belah dan kerjanya mengikut shif.Kalau Zakri shif malam terpaksalah Nisa menunggu Zakri sehingga pukul 10.30 malam - 11.30 malam sehingga habis Pusat membeli belah itu tamat waktu perniagaannya. Nisa terpaksa berbohong pada emak dan keluarga lain dengan mengatakan Nisa buat overtime di pejabat. Nisa terpaksa berbuat demikian kerana tidak mahu dikata-kata dan dituduh lagi. Dengan keadaan perut semakin membesar Nisa gagahkan juga.

Tetapi kadangkala Zakri tidak menjemput Nisa di tempat kerja terpaksalah Nisa menaiki bas. Begitulah Nisa sehinggalah Nisa hampir pada waktu bersalin Nisa. Kalau diminta jemput...macam- macam kata kesat dilemparkan pada Nisa, perempuan tak tau berdikarilah, berlagak senang lah, lagak kaya lah. Pernah suatu hari Nisa naik marah kerana Zakri jemput Nisa lambat sampai sakit pinggang Nisa menunggunya. Nisa menangis. Zakri tiba-tiba naik angin dan cakap perangai Nisa macam firaun la, perempuan tak sedar dirilah, tak layak jadi isterilah, menyusahkan macam-macam kata nista dilemparkan pada Nisa.

Nisa tambah sedih mengenangkan diri Nisa, ngadu kat emak takut dimarahi pula...bila Nisa balik ke rumah, mereka berdua akan berlakun yang mereka tidak bergaduh...Nisa sedaya upaya tidak mahu menunjukkan yang masalah melanda perkahwinannya. Kasihan Nisa...dalam keadaan yang begitu Nisa masih mampu bertahan, masih kuat lagi emosinya. Satu hari Zakri dalam keadaan marah telah menarik rambut Nisa dan menghantukkan kepala Nisa ke dinding...Nisa hanya mampu menangis dan menanggung kesakitan gara-gara Nisa nak pergi ke rumah Mak Usu Nisa yang ingin mengahwinkan anaknya di Tanjung Karang. Emak Nisa dah seminggu pergi ke sana untuk menolong.

Hari dah mula petang jadi Nisa mendesak agar bertolak cepat kerana kalau hari malam nanti bahaya , "Kita nak jalan jauh ni Bang. Biarlah kita pergi awal sikit bolehlah tolong apa yang patut. Masa nilah kita nak membalas pertolongan mereka, ingat tak masa kita kahwin mereka bekerja keras kan "kata Nisa pada Zakri. Zakri ketika itu sedang berehat menonton. "Bang dengar tak ni, lagi pun hari dah mula gelap,takut plak hujan nanti"desak Nisa lagi. Tiba-tiba Zakri bangun dan mukanya bengis memandang Nisa "Kau tahu aku penatkan, tak boleh tunggu ker,suka hati aku lah nak pegi malam ke siang ke tak pegi langsung ker"marah Zakri. "Itu Nisa tau, Abang dah berehat dari pagi tadi Bang masih penat lagi, Nisa cuma nak ingatkan Abang aja"Nisa memberitahu Zakri. Zakri datang pada Nisa dan direntapnya rambut Nisa dan di hantukkannya kepala Nisa kedinding.

Nisa tak dapat buat apa. YA ALLAH sanggup Zakri berbuat demikian...terasa kebas kepala Nisa dan mula membengkak. Pening kepala Nisa dibuatnya. "YA ALLAH kau kuatkan iman aku YA ALLAH, lindungilah aku dan kandungan aku dari bahaya YA ALLAH" doa Nisa dalam hatinya. Nisa memencilkan diri Nisa disudut dinding dan menangis.Zakri kemudian duduk diam. Nisa rasa kepala Nisa macam nak pecah. Kebas masih lagi dan embengkak.. .berdenyut2. .."Bang, Nisa minta maaf jika Nisa membuat Abang marah" Nisa memohon maaf pada Zakri sambil teresak-esak.

Treet,Treet, Treet, Treet....bunyi handphone Zakri. "Sapa plak nie sebok je....."Rungut Zakri yang tengah sibuk berborak dengan kawan-kawan di salah sebuah caf?. "Hoi, Encik Zakri, bini ko kat wad tak gi jengok ke, apa punya laki ko nie? sindir Azlan, kawan pejabat Zakri. "Alah, dia sihat je kat wad tu, makan tanggung berak cangkung, ha,ha,ha"gelak Zakri dan kawan-kawan lain. Azlan cuma berdiam diri. "Senangnya hidup Zakri nie tak ader risau langsung pasal bini dia"cetus hati Azlan.

"Akulah kalau bini aku masuk wad bersalin aku sentiasa dok sebelah dia tau...mereka perlukan kita masa tu...nyawa mereka dihujung tanduk semata-mata nak melahirkan zuriat yang dari darah daging engkau tau, cuba fikir sikit" Azlan mengingatkan Zakri. "Iyelah, Lan, lagipun Nisa dah bersalin, selamat dah, sekarang tengah berehat laaa, apa aku nak risau lagi" jawab Zakri selamba. "Suka hati kau lah, tapi kalau ader apa-apa nanti kau jangan menyesal Zakri, sesal tak sudah nanti" kata Azlan lagi.

Treet, Treet, Treet....bunyi handphone Zakri. "Hello Zakri speaking" jawab Zakri. "Hello Zakri, Doktor Johari sini, ade masalahlah Zakri, pasal Nisa, datang segera ke hospital ye Zakri, Nisa tidak sedarkan diri........ ."panggilan kecemasan dari Doktor Johari "Iye ke, teruk ke dia Johari , okay I atang"...tuttttttt . Zakri menamatkan perbualannya dengan Doktor Johari. "Lan. Kau kut aku, Nisa tak sedar diri ..."ajak Zakri pada Lan. "Hah, tadi kau kata bini kau sihat"tanya Lan pada Zakri. "Alah jom ler cepat" desak Zakri.

"Zakri, kami tak dapat selamatkan Nisa, Nisa mengalami pendarahan otak yang serius, sebelum nie pernah tak Nisa jatuh atau...terhantuk kuat cause sebelah kanan kepalanya kelihatan bengkak dan ada tanda lebam. Mungkin kesan dah lama? tanya Doktor Johari dengan serius dan ingin penjelasan Zakri. Zakri hanya mendiamkan diri. Automatik otak Zakri teringat yang dia pernah menarik rambut Nisa dan menghantukkan kepala Nisa kedinding sekuatnya... dan selepas kejadian itu Zakri tidak pernah pun membawa Nisa ke Klinik untuk membuat pemeriksaan kepalanya dan semenjak kejadian itu Nisa sering sakit kepala yang teruk ...tapi Zakri tidak pernah mengendahkan kesakitan Nisa....baginya Nisa mengada-ngada ..saja buat sakit untuk minta simpati...tetapi sebaliknya.. ...Zakri hanya diam...."YA ALLAH apa aku dah buat" rasa bersalah membuat dirinya rasa menggigil...

"Doktor Zainal yang merawat Nisa kerana Nisa mengadu sakit kepala sewaktu Nisa memberi susu pada kembarnya di Nursery, sakit yang amat sangat katanya so Doktor Zainal membawa Nisa ke Lab untuk membuat scanning di kepalanya dan confirm otaknya ada darah beku tapi malangnya ia sudah ditahap yang kritikal, kami tak mampu lakukan apa-apa kerana Nisa tidak mahu di operation sebelum meminta izin dari kau Zakri, Nisa telah pergi dulu dengan tenang.Permintaan terakhir Nisa, Nisa minta kau membaca diarinya. I'm really sorry Zakri. ALLAH berkuasa Zakri kita tak dapat menghalangnya" kata Doktor Johari lalu memberikan Zakri sebuah diari yang berbalut kemas dengan kain lampin baby yang masih baru.

Zakri mengambil diari itu dan membuka setiap lembaran diari Nisa, setiap lembaran tertulis rapi tulisan Nisa dan peristiwa yang berlaku pada Nisa pada setiap hari , Zakri membacanya sepintas dan nyata keluhan,kesakitan segala luahan rasa Nisa semuanya tertera di iarinya. Dan Zakri dapati setiap peristiwa itu semuanya perlakuan buruk Zakri terhadap Nisa..."YA ALLAH kenapa aku buat Nisa begini" terdetik hati Zakri selepas membaca tiap lembaran diari Nisa. Dan terpandang oleh Zakri mukasurat akhir lembaran diari yang ditanda dengan bunga ros merah yang telah kering....membuat Zakri tertarik untuk membacanya.. . Untuk suami Nisa yang tersayang, I LOVE U Bang... "SELAMAT HARI ULANG TAHUN PERKAHWINAN YANG PERTAMA"

Assalamualaikum.
Abang,
Ingat tak bunga Ros merah ni, Abang berikan pada Nisa sewaktu mula mengenali Abang. Lama Nisa simpan bunga tu Bang...Bunga inilah lambang bermulanya perkenalan Nisa dengan Abang. Nisa benar-benar menyayangi Abang. Nisa menyimpan setiap hadiah yang abang bagi pada Nisa. Abang tak pernah tahu kan ... Itulah salah satu buktinya betapa sayangnya Nisa.. Terlebih dahulu Nisa ingin sangat dengar Abang panggil Nisa AYANG seperti kita baru kahwin...Abang panggil Nisa AYANG...terasa diri dimanja bila Abang panggil Nisa cam tu...walaupun Nisa dapat merasa panggilan AYANG itu seketika sahaja. Abang dah banyak berubah. Perkataan AYANG telah hilang dan tidak kedengaran untuk Nisa lagi. Kenapa? Bencikah Abang pada Nisa? Abang...mukasurat nie khas utk Abang. Bacalah semoga Abang tahu sayangnya Nisa pada Abang. Abang ingatkan hari nie hari ulangtahun perkahwinan kita yang pertama dan Nisa hadiahkan Abang....... Danial dan Dania. Untuk Nisa tak perlulah Abang bagi kerana tak ada apa yang Nisa inginkan melainkan kasih sayang Abang pada Nisa. Nisa akan pergi mencari ketenangan dan kedamaian untuk diri Nisa. Nisa pergi untuk menemui NYA.
Nisa harap Abang akan menjaga Danial dan Dania dengan baik dan jangan sekali-kali sakiti mereka. Danial dan Dania tak tahu apa-apa. Itulah hadiah paling berharga dari diri Nisa dan mereka adalah darah daging Abang. Jangan seksa mereka. Abang boleh seksa Nisa tapi bukan mereka. Sayangilah mereka...Nisa ingin mengatakan bahawa Nisa tak ada hubungan dengan sesiapa melainkan Abang sahaja di hati Nisa. Jiwa dan raga Nisa hanya untuk Abang seorang. Terima kasih kerana Abang sudi mengahwini Nisa walaupun Nisa in cuma menumpang kasih disebuah keluarga yang menjaga Nisa dari kecil hinggalah Nisa bertemu dengan Abang dan berkahwin. Nisa harap Abang tidak akan mensia-siakan kembar kita dan Nisa tidak mahu mereka mengikut jejak kehidupan Nisa yang malangkerana menumpang kasih dari keluarga yang bukan dari darah daging nisa....tapi Nisa bersyukur kerana dapat mengecapi kasih sayang sepenuhnya dari keluarga ini. Nisa harap sangat Abang akan sentiasa memberitahu pada kembar kita yang Nisa ibunya akan sentiasa bersama disamping kembar kita, walau pun Nisa tak dapat membelai dan hanya seketika sahaja dapat mengenyangkan kembar kita dengan air susu Nisa. Berjanji pada Nisa dan ingat DANIAL dan DANIA adalah darah daging abang...Ampunkan Nisa dan halalkan segala makan minum Nisa selama setahun kita bersama. Sekiranya Abang tidak sudi menerima Danial dan Dania berilah pada emak Nisa supaya emak menjaga kembar kita dan segala perbelanjaan Nisa dah buat nama emak untuk KWSP Nisa. Biarlah emak menjaga kembar kita sekurang-kurang terubat juga rindu emak sekeluarga pada Nisa nanti bila memandang kembar kita. Comel anak kita bang..Dania mengikut raut muka Abang...sejuk kata orang dan Nisa yakin mesti Danial akan mengikut iras raut wajah Nisa...Ibunya. ..sejuk perut Nisa mengandungkan mereka. Inilah peninggalan Nisa untuk Abang. Semoga Abang masih sudi menyayangi dan mengingati walaupun Nisa sudah tiada disisi Abang dan kembar kita.
Wassalam.

Salam terakhir dari Nisa Untuk Abang dan semua.
Doakan Nisa.
Ikhlas dari
Nur Nisa


Sabarlah Zakri, ALLAH maha berkuasa. Kuatkan semangat kau, kau masih ada Danial dan Dania" pujuk Azlan. Zakri hanya tunduk membisu. YA ALLAH,Nisa maafkan Abg Nisa. Zakri longlai dan diari ditangannya terlepas, sekeping gambar dihari pernikahan antara Zakri dan Nisa jatuh dikakinya dan Zakri mengambilnya. Belakang gambar itu tertulis "HARI YANG PALING GEMBIRA DAN BAHAGIA BUAT NISA DAN SEKELUARGA. NISA DISAMPING SUAMI TERCINTA SELEPAS DIIJABKABULKAN. SEMOGA KEGEMBIRAAN DAN KEBAHAGIAAN AKAN MENYELUBUNGI DIRI NISA DAN KELUARGA NISA HINGGA KEAKHIR HAYAT NISA.

Zakri terjelepuk dilantai dan berjuta penyesalan merangkumi seluruh tubuhnya. Zakri seakan orang hilang akal. Satu demi satu setiap perlakuannya terhadap isterinya Nisa seperti terakam dalam kotak otaknya...setiap perbuatannya. ..seperti wayang jelas terpampang.. . kenapalah sampai begini jadinya...kejamnya aku...Nisa, Nisa, Nisa maafkan Abang Nisa. Sewakt jenazah Nisa tiba dirumah suasana amat memilukan. Zakri tidak terdaya untuk melihat keluarga Nisa yang begitu sedih atas pemergian Nisa. Namun emak Nisa begitu tabah dan redha. Danial dan Dania sentiasa di dalam pangkuan neneknya.Saat akhir untuk melihat Jenazah Nisa, Zakri lihat muka Nisa tenang bersih dan Zakri kucup dahi Nisa buat kali terakhir seakan-akan lirik mata Nisa mengikuti wajah Zakri.

"Nisa Abang minta ampun dan maaf" bisik Zakri perlahan pada telinga Nisa sambil menangis dengan berjuta penyesalan menimpa-nimpa dirinya. Apabila Zakri meletakkan kembar disisi ibunya mereka diam dari tangisan dan tangan dari bedungan terkeluar seolah-olah mengusapi pipi ibu mereka buat kali terakhir dan terlihat oleh Zakri ada titisan airmata bergenang di tepi mata Nisa. Meleleh perlahan-lahan bila kembar itu diangkat oleh Zakri. Kembar menangis semula setelah diangkat oleh Zakri dan diberikan kepada neneknya.

Jenazah Nisa dibawa ke pusara dan ramai yang mengiringinya termasuklah kembar bersama. Walaupun kembar tidak tahu apa-apa tapi biarlah kembar mengiringi pemergian Nisa, Ibu mereka yang melahirkan mereka. Amat sedih ketika itu.. Zakri tidak mampu berkata apa-apa melainkan menangisi pemergian Nisa yang selama ini merana atas perbuatannya. Dan akhirnya Jenazah Nisa selamat dikebumikan. Satu persatu orang ramai meninggalkan kawasan pusara dan akhirnya tinggallah Zakri keseorangan di pusara Nisa yang merah tanahnya...meratapi pilu, berderai airmata dengan jutaan penyesalan ...YA ALLAH , kuatkan hambamu ini YA ALLAH.

Hanya KAU sahaja yang mengetahui dosa aku pada Nisa....ampunkan aku YA ALLAH....akhirnya Zakri terlelap disisi pusara Nisa bermimpikan oleh Zakri,Nisa datang mencium tangan, mengucup dahi dan memeluk Zakri dengan lembut mulus. Zakri melihat Nisa tenang dan jelas kegembiraan terpancar dimuka Nisa Putih bersih. Nisa, Nisa, Nisa nak kemana Nisa, Nisa, Nisaaaaaa. Zakri terjaga dari lenanya. Terngiang-ngiang suara kembar menangis.

"YA ALLAH ,Zakri,Zakri bangun Zakri...dan hampir senja ni, mari kita balik, kenapa kau tidur kat sini Zakri?" tegur abang long , abang ipar Zakri. Dari jauh Zakri lihat emak dan kakak ipar mengendung kembar. Mereka menangis. Zakri berlari menuju ke arah kembarnya dan mengusap-usap ubun-ubun anak kembar dan secara automatik kembarnya diam dari menangis. "Danial, Dania anak ayah, ayah akan menjagamu nak...kaulah penyambung zuriat, darah daging ayah... emak, abang dan kakak ipar Zakri tersedu hiba dan mereka berlalu lemah meninggalkan pusara Nisa....

p/s : sayangilah isteri anda..













Sunday, 23 October 2011

cer!tq c!nte A dqn dot dot

..............bagi A cinta datang dari paras rupa, A selalu tengok laki yang nsem je, selalu kutuk lelaki 
yang tak nsem.. tengok je dak hensem, mesti cakap 'nsem glerr' kdg2 'cumell gilerr siott!' bile tgk yg tak nsem pulak msti ckp 'org ke  ape' kdg2 '..mmg ncem pown'....
...1st time A nyerr couple..bole laa, tapi just suke2..humm, tak lame pown rlationship A nan I mse tuh..A tak suke org yg blagak..myb I ade cri2 cmtuh bab tuh tak lame...masuk skolahh mnengah tgk yg nie ncem, yg tuhh ncem..tgk pnyer tgk, jmp nan S nie..mmg ta daye..pntang jmpe jerkk gdohh..sakit mate  bile tgk S, A nie lak uke sbot nme dak uh kuat2 lao t'nmpk dak uhh..tapi lame2 ta taw laa, pew mmpi S mtk cple nan A..S pkse A nie time gak tp A taknak! tapi S mtk ag..dlam diam2 taknak uhh tp A time gakk..lame2 benci tuh btuka syg..A ingat A lame nan S..bape bulan kmudian..perrr! pening pale..satu skola..mmg tak than tgk prangai S..rimas pown ade lam ati A..dha laa dgil, mmbe nan dak yg tah papew sume..bdak yg pling tip top kat skolah..tapi A pown tak taw..nape A msg S, A ase bosan..bosan sgt22..bile tak msg ase bosan n nak sgt msg S..tapi bile msg..A pown gadoh nan S..A tdoh S, S tudoh A..sampai ahh satu ari..A ase..A mmg tak perlu kan S lagi dah. A pown break-up nan S..kat skola S selalu ikot A, than A, merayu kat A jgn ptus nan S..tapi A tak layan S..sampai tahap A ase A mmg dah bnci glerr2 nan S..lagi S buat cmtuh..lagi tmbah bnci kat lam ati A..10 nov adlah ari yg bsjarah antre A nan S..sampai laa ade si M yg mgaku suke kat S..S pown time M..A mmg jless time tuh dan rase nyesal break-up nan S..A pown ckap nan S..A syg ag kat S lagi..A tak leh tipu dri A mase tuh..stiap kali A tgk muke S, A msti ngis..A hnye leh ngis dan tros mnangis..tp S ckp S tak boleh break-up nan M, cm2 alasan S bg..A btambah ase tersekse mase tuh, A ase tak tenang bile tgk S nan M, bape ari kmudian S msg A n ckp bnde yg same pnah A cakap kat S..(ade seseorang yg muncul lam idop A time A dlam keadaan cmtuh, tetapi A tak mnyedari lngsung tuh sume)A pown couple nan S  blek..tp..S mndue kan dri A mse tuh..A takleh time uhh sume..smpai A leh pk yg A mmg tak ptot nan S lagi..A pown break-up nan S buat kali yg kdua..bagi A..S mmg laki yg ptot A bnci smpai bile2..lao S syg A, S sngop wat ape je..tp nie  ta..ati A penah bkate-jgn harap A nak kat S  blek..stlah ape yg S dha wat kat A..A ase jijik bile tgk muke S..A bgitu yakin dngan kputusan yg telah A buat..b'brape mnggu kmudian, sampai lha A kenal nan boy nie, boy tuh baik mule  nyer..tp lame2 A ase cam ape tah..'benci giler msg nan dak nie..bek msgg F(mmbe baik A)..' sume ase bnci A kat A, A lepas kan kat boy tuh..mase A msg  boy tuh, ase cam msg nan S  yg A bnci sgt2 tuh..A ase cam takde sebab pown yg ptot A msg nan boy tuh..tapi A tak sedar..yg A dah mule suke kat boy tuh..A buat boy tuh cam takde pape mkne..pdhal A taw nape boy tuh msg A mase tuh...A suke sgt2 boy tuh msg A..A ase snyi sgt mase tuh..A sgt prlukan kasih syg dri seorg lelaki..tapi boy tuh tak msg A  selalu..klau laa boy tuh tak buat cam ape yg boy tuh buat mase tuhh msti tk ade istlah 'couple dua' lam rlationship A nan boy tuh yg baru nak ade mase tuh..1st time jmpe...A ase 'bapak malu gilerr nak jmpee boy tuh, knal pown tak penah..'A bukan jnis yg slamber..n ta malu spt s'setngah pmpuan yg ade skunx nieyhh..tapi A knon2 nyer brani..mase time tnggu boy tuh..A bjalan2 kat area tuh..n then, t'nampak lha boy uh..A tak knal lgsg boy uh..tu pown mmb A yg bgtau..mase tuh ade mmbe boy tuh n 2 org pmpuan..A ade t'pk..'alamak, boy uh ade bwk awek die, A nak g tmpat laen tp slah drp 2 pmpuan uhh pngil A..A pown tak pduli kan tuh sume..A pown g tmpat lain..dlm ati A, nyampah gilerr..cam uh nak uat blaq..bole bla lha, sbb A mmg jnis yg kuat cmbru, bg A mase tuh klu A couple nan boy tuh cnfom takk lame..A pown buat giler die kat situ..psing2 kat tmpat uhh..bile dha letih bli air ddok ahh mnom..time uh boy uh nan mmbe die ddok tak jaoh dri tmpat yg  A ddok..smpai tjatoh air A mse tuh bile tao yg mmbe die nak bwk boy uh jmp A..A dha nak lari..tp A cam yakin yg die tak kan dtg kat A, tp rupe2nyer boy uh dtg..tak pk ape dahh, A lari bile boy uh smpai kat A..tah tebal mane pown muke A merah mase tuh pown tak taw..A tgk boy  tuh, mase tuh A hnye boleh cakap lam ati' btoi kew tak dak uh, isap rokok pa uh bring2 kat situ..'A  dah bosan ddok situ dan tnggu mase nak blek jerkk! bile dha balek A ase  best gilerr..n lam pkiran A mase tuh ade boy tuh je..A pown tak taw pew yg A pkir kan bnar nyer..kmudian-A jmp nan mmbe A, mmbe A bgitau yg boy tuh tak puas ati nan A..A t'pk gak..(npe plakk?!)die bngang sbb A ade ckp/kutuk die..dhal tuh hanye salah fham..A takde niat pown nak ckap tuh sume klu takde yg mule dlu/yg kua kan kate2 tuh kat boy tuh..boy tuh gak ade ckp yg die**** kat A..A nie lak snsitif..die tros blek umah n mnangis..pew motif A mnangis?A tak buat macam A buat kat dak lain..A tak maki boy tuh blek...tp sebalik nyer..A msg boy uh tnyer nape boy uh ckap camtuh n mtk maaf..A ase tenang sgt mase uh ble msg nan boy uh, sbb boy uh tak mrah kan A lgi..smpai tibe mlm uh..(28 nov-1o.49.o7 p.m)-A couple nan boy uh..tp...A dha abai kan boy uh..A terlalu pk kan sal A, A tak sdar yg A  dah abai kan boy uh smpai boy uh nekad g couple lain iaitu mmbe  A sndri..dowg couple b'brape hari je..tp A  tetap ingat smpai bile2, mmg susah bg A  tuk lupe kan tuh sume..tuh pown nasib baik boy tuh yg bgtau A klu tak, myb smpai ble2 A ta taw hal tuh..hbngan A nan boy tuh dha smakin baik..A dha mule sedar ksilapan A  abai kan boy tuh..A dha mule b'tmbah syg kat boy tuh..A  terlalu berharap yg boy tuh tak kan ulangi ksilapan yg dha boy tuh buat dlu..A berharap yg boy tuh dha brubah sepenuh nyer..A telah idop bhgie dgn boy tuh smpai skrg..A terlampau syg kan boy tuh, A nan boy tuh slalu b'gdoh..tpi A  tetap syg kan boy tuh..syg n cinta A kat boy tuh tak penah hlang..malah lg b'tmbah..wlaupon A nan boy tuh ddok b'jauhan..tp bg A, boy tuh selalu ade nan A..A tak pernah rase bosan pown nan sikap boy tuh, A nak idop nan boy tuh smpai bile2..A nak yg boy tuh adlh lelaki terakhir lam idop die smpai akhir hayat...
.....................A mule sedar, cinta bukan datang dari paras rupe, cinta jgak tak leh diluahkan melalui bibir melainkan dari hati :D
TAMAT- crita yg takde kesudahan selepas aku mati nanti :)

qku x berhqrqp untuk menjqdi orqng y penting dqlqm idop mu

qku x berhqrqp untuk menjqdi orqng y terpenting dqlqm idopmu
kerqnq itu merupqkqn permintqqn yqng terlqlu mudqh bqgiku
qku hqnyq berhqrqp suqtu hqri nqnti jikq kau melihqt aku kqu
kqn bersenyum  dqn berkqte...."dielqh orqng yqng selqlu menyqyqngiku......"

wow


heyy n salam smue.. :)
nk tau x??nk tau x??nk tau x??
aku slow-2 bljr pkai shawl or tdung...trnyte cntik gk nehh aku ble pkai shawl.. :p
koya je mlbh aku nii..okayy...nk tgk x??nk tgk x???sb0r-2...at bwh nii..tpi 1je laa.. :D

|
|
|
V



qyqh kqp qku nie comel pqkqi tudung qg ,,,first xcaye korh kqp qyqh qku,,qku tngok cm buruk jew ,,kqnkqn,,,,hqhqhq,,,tngok sekqli sumpqh comel gqk qku nie ,,,,perqsqqn jew lebih qku nie kqn-kqn ,,,owg kqp cntik qg pqkqi tudung dry terdedh qurqt ....

k!sqh lelqki y xpeduli dengqn qwek dye send!ri ?

GF : b ..syg minta maaf pasal semalam,syg xde niat nk wat b marah . tpi syg tension syg . .pale syg sakit sgt (dalam mesej)
BF : masih berdiam diri .. x nk blas.. .biar la die merajuk berminggu. . .
GF: call bf die banyak kali . .tpi x berjawab . . sampai tertidor2 die call pakwe die . .
BF : still kuat kan ego dalam diri die . .die diam sampai berhari2 . .
GF : (send mesej) ''b . syg nk minta tol
ong ni .. tat rumah xde sape.. .tolong bwk kan syg g clinic. . syg demam ni . plz reply my text. . saya perlu kan awak :'(
BF : sikit pon bf die tak perdulik kan. . die anggap gf die hanya minta simpati. . nk ngade2 . .
GF : gf tunggu tpi xde respon ape2 .. die nekad nk g clinic sendiri. . panas badan die dah sampai tahap terok sgt..

Masa gf nk lintas..moto lalu dan lnggar si gf ni. . tersungkur die jatuh. . . tpi. .tuhan lagi syg kan die . .gf hembos kan nafas terakhirnye die hospital. .

si bf dapat call dari ayah gf die .. . kelam kabut bf pecut kerete nye pergi ke hospital. .

tpi dah terlambat. . dalam masa yg same. .bru bf sedar. . sebelum gf kuar pergi ke clinic. . gf ade antar mesej kat bf die. .tpi bf die x bukak pon mesej tuh .

''b .maaf kan la law syg ganggu b. ..syg pergi clinic sorang2 kay . .dekat je kat belakang ni. . syg minta maaf law syg banyak wat salah kat b . . satu b kene thu. . syg tetap syg b sampai bila2 . .i love you syg :) " . .

terduduk si bf bila bace mesej uh . .kini hanya penyesalan yg ada dalam diri. . .

terime kqsih tox segqlq-gqlqnye

qssqlqimuqlqikum
qwqk ,qwqk thnqz sumenye wqk thnqx bqb buqd sqyq kenql dengqn CINTE..terime kqsih snqzz,even sebelom nie saya xkenql sume 2,qwqk ,tqhu x ?mesty qwqk xtqw kqn?yeqh,sqyq tqhu wqk xtqhu kqnqwqk nk tqw pe y qwqk x tqhu ?sqyq sqyqng qwqk sangat -sqngqt tqhu x?tqhu x?qwqk xdgr ek ?woi qku sqyqng ko lq
xpelqh kqlow qwqk xdgr,,qwqk ,qwqkterime kqsih sebqb selqmq nie selqlu buqd sqyq eppy kqn sye,buqd lqwq smpqi gelqk cm owg gile,qwqk jge sye,,,qhhh,,mishh mqse itu ,,qwqk sqye nqk mintq mqqp coz buqd qwqk mqrqh ,sqkit qty ,terguris qty qwk,,mqqf kqn sqyq wqk,,wqk nqk tqw coz pe sqyq mintq putus ?sebqb sqyq sqyqng qwqk,sqyq nqk qwqk idop bebqs cm dulu lqgi,qwqk xsuke sqyq kongkong idop qwk kqn ,,so sqyq qkqn lepqs qn qwqk ,tp qty sqyq tersekse lepqs qn qwqk,tolong r fqhqm,,tibe2 qwqk kol sye bnyqk kqli tp sye xqngkqt ,,lqst2 sqyq qngkqt bqb keciqn kqt qwk,,sumpqh menyesql sqyq qngkqt fon qwqk ,,,qwqk kol sqye bqb qwqk nqk mqki hqmun sqyq qn,,,,sqye tqhu sye nie tempt mqki qwqk ,,,,dipersilekqn,,,sqyq xkesh sume to ,,,qwk nk tqw kenqpe sqyq xkesqh sume to ?qwqk nk tqw kew ?bqb sqyq y wqt qwk sqkit qty kqn ,,bqb sqye lps qn qwqk ?qwk tuduh sqyq qde lqki lqen kqn ,,kejqmnye qwqk bqb tuduh sqyq sqmpqi gitu sekqli,,,qwqk tqnye lqki 2 sqpe ?sqyq nqk jqwqb cmne ?sqyq memqng xde jqntqn lqen SUMPAH,sqyq setie nqn qwqk k,,,qwqk lqrh first my love sqyq k,,,kenqpq qwqk xcye cqkqp sqyq ,,,sqyq xde jqntqn lqen,,,susqh snqzz kew nqk cqye kqp sqye hqqq,,,,bile sqyq kqp sqye nie SINGLE qwqk kqp "dah r wei jqngqn nk tipu lqrh 

Ade couple , kau kate single , p mati lha dgn ayt basi kau

 "buqd pe sqyq nqk tipu orqng y sqye sqyqng ?bile sqyq kqp sqyq nqk belqjqr:belqjqr lqrh sqmpqi mqty,pergi beljqr cqri lqki bqnggqng itu"perhhh,,,sumpqh qti sqye sqkit sqngqt dh]gn kqte2 awk 2 ,,,,sqmpqi qty qwk kqn kqn wqt sqye cmnie ,,xpe ekod qwqk r nqk kqp pe pon ,,xkesqh pon ,,,sebqb sqye fqhqm  yg qwqk xrelq lepqs kqn sye ?lqst2 qwqk kqp BABI kqn ?qwqk mqrqh sqnzz mqse tu ?xpe ,sqyq fqhqm,,,xpe mybe sqmpqi sini sqjelqh jodoh kite kodd?nqk buqd cmne kqn kqn ?qwqk tqw x?sqyq menqngis mse tu teresqk esqk mqcqm nie tqw x,,sumpqh sqyq menyesql lepqskqn qwqk,,,sqyq nqk kite still kqwqn,mybe kqwqn 2 lebih mqnis dqri cinte,sqyq nqk qwqk tqw ?sqye qkqn still sqyqng qwqk sqmpqi mqty ?qwqk kene ingqt tu ?sume membew sqye suruh sqye cri penggqnti qwk ,tpi sqye jqwqb biqr r , sqye nqk single lqgi bgz,sebqb dqlqm hqti syq dq tertutup kqt lqki lqen ,hmmmmmm,sqyq hope qwqk leh cqry pengqnti sqyq y lebih cntik dry sqye boleh jqge qwk,boleh jumpe qwqk setiqp hqri,sqyq doqkqn qwqk bqhgiq wqt selqmqnye ?bubye SAYANG <3

putus dengqn si gegule hqty

hqrinie 22-10-2011 hubgan aku nqn HAFIZIE sudqh tamat ,,,,sedih gqk pisqh dgn dye ,,,,but nqk wqt cmne mybe dye ukqn jodoh tok qku,,,,mybe TUHAN qkqn temui lqki y lbh bqek dry qku ,,,,,dulu qku tqk lehh time knyqtqqn y qku x brsqme dgn dye ,,,,tpi skunk qku dq relq lpqs qn ,,,,mmgg ssh nqk lpqs qn owg y pnh kite sqyqng,,,,wqlqupon qty nie sqkit nk lpqs qn dye kqt owqng lqen,,,,,,mybe dgn berpisqh qku nqn dye ,,,dye boleh eppy nqn owg tersqyqng,,,,,qku sdr qku tqk leh wqt dye eppy n xleh wqt dye bhgie cm psngqn romqntik.....qku sdr 2 kslhn qku bqb qku qbqikqn dye ,,,,qku pntg kqn lqki lqen selqen dye...dye 2 spe ,,,dye to bf sye ,,,,,,tpi knpe qku snggop wqt dye cm to,,,,kenqpe ,,,,,,,dye jew y jge qty qku....qty dye spe y jge ,,,,,,aku sumpah dye lah laki y first aku syg ...n disebab kan dye aku sqnggop membqzir qir mte ,,,kowg nqk kqp qku nie berie sbb ngz bqb lqki ,,,pedli pe qku ,,,,,,ermmmmmmmmmmmmmm,,,,,,,,


my ex boyfriend HAFIZIE






thnx for kqk nqdiq bqb bg semqngqt tqt qdek ,,,,syg qkqk ,,,,thqnx bqb sudi bersqmq nqn qdek mse qdek sedih kew gmbire ,,,,thnx snazzz,,,,sayang qkk


p/s :qdek dq lqrh xmor2 r sdh ,,,qdik pikir r mse dpn qdek pnjg qg,,,,qgpon ukqn dye sowg jeb lqki dqlqm dunie nie,,,,,qdek dq r jgn r ngz ,,kqk xsuke r ,,,,,kqn dye kqp dye xnk ptz ,,,kqn dye jqnji nqn qdek,,,,dye y to tnjuk ego snqzzz ,,,,dq lupe kqn dye ,,,,ermmmm,,,,mmg HHAFIZIE to xsme dgn lqki kqt dunie nie,,,,tpi xkn bqb HAFIZIE qdek nqk ngz ,,,,kqlow dye syg qdek dye qkn cry qdek ....cqye lqrh,,,,:-:(:(=(








nqdiq














Friday, 21 October 2011

kisah idop aku

hii sume ....hidop qku skunk lbh tenqng sekqrqng nie ....wah:)
ceritq nie mcm gembire je...hqhqhq...hqruslqh....citenie bgnie k...
korang taw kan aku penah syang ex boyfriend aku name dye qshqrqf
sqmpqi tqon2 aku nk lupekqn dye 
dqn semnjqk qkhir2 nie aku ase ade idop baru jew cuz aku leh lupekan dye n hilngkan syg aku 2
kat dye dan boleh time hakikat y aku tak leh bersme dgn dye
owg y berjaya melupakan asharf
hqhqhq...nk taw kew nk aku tliz hahahaha
y berjaya melupakn ashraf ialah HAFIZIE dye lah y wt sye berjaya lupe kan mamat 2
skunk HAFIZIE 2 pntg dlm idop qku  qpq y qku wqt msty dye tqw
xkire dlm ssh kew senang ke gembire ke duke msty dye ade kat sisi aku
thnx qbg bqb wat ayg eppy  ,,,,ashraf xsme dgn hafizie.......
saya sdr saya syg awk lbh dr ashraf coz sikap awk 2 ....y 2 membuat sye lbh suke tat awk...




terime kasih my friend MUNIRAH sebab ko  selalu bg semangat kat aku dan bg ceramah kat aku
n nabilah thnx ye bab ko selalu bg ayat kat aku "laki y baik tok pupuan y baik"

Aku sllu marah kaw klau kaw ckp mcm to kat aku sebab aku backup sgt asraf to !
But now akak fhm dah , it's a fact , tak mungken aka dpt ubah .
Memang dea jahat dan dea bukan tox akak ! 
Bie , saia syg awk sejak mule cple lg cume saia tanak
mengaku sebab saia tanak bg sp-2 replace
tmpat amer but sampai bile saia nak tipu diri sendiri kan ...
Sekarang tanak tipu dah , nak jujur !
saia sayang awak sangat-2 bie <3

pic qsraf my ex boyfriend



Thursday, 20 October 2011

kenqpq ? kenqpq ?

Awak... knp sebelum kita couple, awak baik sgt dgn saya..? awak care sgt pasal saya.. slalu kol.. pas2 awak selalu nk taw pasal saya.... bila saya x sihat, awak mula lah risau..

tp bila kita couple br je 2 bulan... awak dah x mcm dulu.. awak dah x sama cm time awak pikat saya dulu..

awak buat saya rasa awak dah tak sayang..awak jalan mendahului saya..awak dah tak lihat mata saya..saya sedih awak..

kenapa? kenapa?

Wednesday, 19 October 2011

bestfriend

MiAsara Nhoty      nie besfriend qku ...nme dye miqsqrq .....skunk qku nk updqte ttng dye ...first qku knl mmg qku tkot ...mklom r owg bndr ...kebnyk qn sombong ....tp dye x...qku slh sngke .......dye nie bqek tqpi dye nie kdng2 sselalu wat aku skit aty ...tp ta ksh pon ...hql kecil pon.........dye ttp kqwqn smpqi bile ....cinte boleh dicry tp kqwqn yy bqek sukqr dicry.....miqsqrqh sumpqh qku eppy dpt knl nqn ko...ko sentiqse bersqmq qku...tk kire qku dlm keqdqqn sng ke ssh ...epy ke sdh...ko msty sntiqse kt sisi qku....time ksh tok sgle2 nye......ehh....ko qde membew cntik cm miq xde kqn ....hqhqhq...keciqn kowg ...wek

Friday, 14 October 2011

sqyqng qwqk

     sayangggg !
saya sayang awak sangatsangat . 
             ta tau kenapa , name awak sentiasa dlm fikiran saya .
     kat mane mane je , mesti ade bayangbayang name awak yg menghantui saya !
hmmm .
         perlu ke kita terus kan hubungan kita atau mcm ni je ?
   ta mungkin kot bg saya untuk tidak bersama awak .
awak je yg saya sayang , saya rindu , saya mahu , saya perlu dan dan awak laa segalagalanya dlm idop saya .
            ape agaknya ye perasaan awak terhadap saya sekarang ?
            adakah sama seperti saya ?
            
saya ta tahu ape yg ade dlm hati awak tu , tp saya harap awak ta penah ade niat utk permainkan saya . sbb saya ta penah rase yg awak sayang saya , walaupun awak cakap yg awak sayang saya .
       penah awak amek berat psl saya ? jawapan nya 'tidak' 
       kenape ekk ?
       sbb awak ta penah anggap saya penting dlm idop awak ?
       begitu ?
  saya ta penah thu ape perasaan awak pada saya , tp saya na thu sangat .
bole awak bg tahu ? saya sangat ingin tahu .
dan saya perlu tahu !





         iloveu <3


Sunday, 9 October 2011

benci tqpi sqyqng

benci tapi sayang :)


sumpqh semqkin qku benci kqu 
semqkin hqri qku cyunk kqu
sumpqh qku xleh lupe kqt 
semqkin qku lupe semqkin qty qku sqkit snqzz
qku mqhu kqu kembqli
tqpi 2 xmungkin kqn berlqku coz kqu dq qde y pnye
n qku ?
n qku sqnggup menunggu mu syg
wqlqupon qku tqw tersekse melihqt kegembirqqn kqu n qwek kqu
qku terpkse mngqlh bqb qku cyg kqu
bile qku rndu sme kqu qku qkqn lihqt pic kqu qimie
qku xmungkin rosqk hbngn kqu kerqnq ko bf qdek qngkqt qk
mybe qku qkqn cube melupq qn kqu
wqlqupon terseksq 
tqpi aku xksh ko nk kpl nqn spe bqb qku just nqk ko eppy
ko qde eirq n qku qde hqfizie

kenapa ???

kenapa aku ?


kau datang dalam kehidupan aku hanya kerana mahu menyakitkan aku ?
   perlu ke semua tu ?
 kau daa buad aku sakit dan aku menyesal kenal kau !
      sebab kau juga , aku da kehilangan dye , dan memang salah aku percaya kau .
hmm ~ 
   ape bole buad , semua dah berlaku , na menyesal pun da tade guna ..
                     aarrrggggggggghhhhhhhhhhhhh !
      aku nak dye ! kau memang kejam ! kau buad aku ta bole lupakan apa yg da berlaku antara kita ~
kenapa mesti ada kenangan tu ? aku dan kau ? untuk apa semua tu ?

Saturday, 8 October 2011

hmmm



hmm , 
aku tak bermaksud pon nak tipu kau ..
aku syg kau !
aku ingat kau pon same mcm aku , just anggap hubungan kte mcm mmbe ..
tp tak , kau nak lebih dari itu ?nape ??
aku dah ade bf ..
salah aku keh ??
kau yg tak tanye ...
tp mse kte slalu text aku dah ckp kudd yg aku dah ade bf but kau pkir aku just berlawak ??
so ... bkn salah aku laa kan kan ?
tp kau tak paham ...
aku syg kau just mcm mmbe ......
aku mnx maaf sangatsangat .. :(
sorry :(







hqfizie